est  eng  rus

Nimi: tehnik  Liitus: 04.12.2007
tehnik kirjutab enda kohta:

Piire ületades ei tohi minna ohtlikult kaugele.


Alarmsõiduki juhid (04.12.2007)



Alarmsõiduki juhtide koolitus toimub vaid mõni päev ja selle ajaga pole võimalik omandada sellist sõiduoskust mis õigustaks ametlikku õigust eirata liikluseeskirjade piiranguid ilma piirideta, väljaarvatud tulede kasutamine.
Riigi juhtkonda ei huvita alarmsõiduki juhtide tegelik olukord ja seadus neid ei kaitse operatiivsõidul kuidagi. Jääb vaid võimalus et need juhid endiselt omal vastutusel, kuid võimalikult ettevaatlikult, kuid kiiresti rahva elusid ja varasid kaitsma sõidaksid.
---------------------------------
Selleks et alarmsõiduki juhtide koolitust ja ka treeninguid piisavale tasemele viia, on tõenäoliselt vaja raha ja seda teades püüab vist riigi juhtkond igati vältida alarmsõiduki juhtide probleemi lahendamist. Riigi juhtidele oleks igati mugavam kui alarmsõiduki juhtide ja operatiivsõidu teemadel ei räägitaks ja parem kui sellest midagi ei teataks, et ka alarmsõiduki juhid ise ei teaks midagi operatiivsõitudel endi kaitsetusest ja riski võtmisest omal vastutusel. Kui oleks teisiti, kui saadaks täielikult aru mida tähendab ilma piirideta sõiduõigus omal vastutusel, siis hakataks ka palju rohkem palka nõudma ja seda riigi juhtkond kardab kindlasti.
---------------------------------


Teede- ja sideministri 4. aprilli 2001. a määruses nr 33 öeldakse, et „Alarmsõidukijuhi koolitamisel tuleb arvestada, et õpetatakse kõrgema ohu allika kasutajat, kellel on seadusega lubatud kõrvale kalduda liikluseeskirja nõuetest ja kelle võimalikud vead või väär tegutsemine kõrgendatud riskiolukorras võivad põhjustada raskeid või korvamatuid tagajärgi“.



Liikluses loetakse liikluseeskirjast kõrvalekaldumist ohtlikuks, kuid Alarmsõidukijuhi õigused kõrvale kalduda on piiramtud, kui väljaarvata tulede kasutamine ja reguleerija märguanded.



Kuid kas Alarmsõidukijuhile on kõrgema ohu allika kasutamine mingiski olukorras kohustuslik, või on see vaid õigus ? Kui Alarmsõidukijuhile on kõrgema ohu allika kasutamine ja seega kõrgendatud riskiolukorra tekitamine piisavalt kiireloomuliste ülesannete täitmiseks siiski kohustuslik, kasvõi äärmisel juhulgi, siis on tegemist väga riskantse ja vastutusrikka „põhiameti“-kutse juurde kuuluva tegevusega, mida on ebaloogiliselt vähe eristatud ja määratletud tavalisest sõitmisest liikluseeskirja piirides ?



Lisa arvamus:

Nimi:



© copyright 1998-2020 E-People OÜ      :
Valid XHTML 1.0 Valid CSS
ww